Social media club Eindhoven

De opzet van SMC040: Maandelijks, elke laatste woensdag van de maand, organiseert het team een laagdrempeling, gezellig en inspirerend mini-congres waarbij interessante sprekers met interessante onderwerpen op het podium  worden gezet. Vanaf eind 2010 tot juni 2014 heb ik samen met enkele anderen deze sessies georganiseerd. Na die 3,5 jaar was het tijd voor wat nieuws: Permanent Beta Zuid.

De bijeenkomsten zijn kosteloos bij te wonen omdat we zowel de sprekers als de locaties kosteloos mogen inzetten. Om te komen is er geen lidmaatschap nodig: het enige dat je moet doen is je aanmelden voor de bijeenkomst.

Mijn hoofdtaken in het team is het maken van het verslag, het beheren van de pitches en monitoren van vragen uit het publiek, zowel live als via social media. Daarnaast heb ik uiteraard ook een keer een presentatie gehouden en een editie gehost. Het zou geen SMC zijn als voor het verslag geen verschillende tools gebruikt zijn:

  • Editie februari 2012 met presentatie van Brenno de Winter:
    Geschreven verslag met aanvullende informatie en ter illustratie een “8mm” filmpje.
  • Editie januari 2012 over Webcare Tools:
    Geschreven verslag met SlideShare.
  • Editie november 2011 over Welzijn 2.0 bij het Maxima Medisch Centrum
    Twitterverslag met behulp van Storify: tweets en foto’s.
  • Editie oktober 2011 over Internal Branding bij Seats2Meet Eindhoven:
    Geschreven verslag, fotografie & Storify
  • Editie juni 2011 over Crisiscommunicatie bij Omroep Brabant:
    Videoverslag met korte interviews met deelnemers.
  • Editie februari 2011 over Hyves
    Geschreven verslag.

Lees meer over de zeepkist, de pitches tussen de presentaties op de maandelijkse events. Daarnaast is de actie van @kerstman040 een aanrader om door te lezen: Deze actie heb ik samen met Sabrina van Loon opgezet en uitgevoerd tijdens de editie van december 2011 over guerilla marketing. Verrassend!